وضو
عملی است برای طهارت باطن و طهارت روحی فرد
که امروزه مزایای علمی آن ثابت شده
که یکی از آنها سرحالی و شادابی است
که برای انجام برخی امور واجب و برای انجام برخی امور مستحب است
در کل با وضو بودن و دائم الوضو بودن ثواب دارد
این عمل صورت خاصی دارد :
۱.نیت
قبل از هرکاری باید نیت شود که چرا می خواهیم این کار را انجام بدهیم
نیت را می توان ، اراده انجام کار تعبیر کرد
مثلا
همین که ما ارادت می کنیم آب بخوریم از جایمان بلند می شویم
پس نیت ما از اینکه از جایمان بلند شده ایم آب خوردن بوده است
خب
اگر وضو به نیت طهارت انجام شود
هم می توان با آن نماز خواند ، قرآن خواند و...
طبق این بیان
از وضو به اجازه تعبیر می شود
اما
اگر فقط به نیت نماز ، وضو بگیریم
با آن وضو فقط می توانیم نماز بخوانیم
(چون نیت ما منحصر در نماز شده است)
و...
۲.شستن صورت
از جایی که مو روییده تا زیر چانه
به پهنای بین انگشت شست و انگشت میانی
به طوری که کل صورت شسته شود
۳.شستن دست راست
از آرنج تا نوک انگشتان
(برای مردان و زنان فرقی ندارد که از خارج آرنج آب بریزند و یا از داخل آرنج)
۴.شستن دست چپ
همانطور که مورد ۳ بیان شد
۵. مسح سر
با همان رطوبت دست راست
یک بخشی از قسمت بالایی سر (بین فرق سر تا جایی که مو روییده) را دست میکشیم
طول آن به اندازه یک بند انگشت کافی است
۶.مسح پا
با همان رطوبت دست راست
با دست راست پای راست
و
با دست چپ پای چپ
را از نوک انگشتان تا مچ پا دست میکشیم
عید نوروز...
ما را در سایت عید نوروز دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 96